maanantai 28. maaliskuuta 2011

Koristetyynyt kodissani

Kodissani on paljon tyynyjä. Tyynyt pehmentävät sisustusta, ovat valtavan mukavia etenkin sohvalla - ja niillä voi muuttaa kodin ilmettä nopeasti. Ostin viikonloppuna uudet tyynyt sohvalle kirpputorilta, ja alakerran värimaailma vaihtui vihreästä vaaleanpunaisen suuntaan. Ja vihreät tyynyt pääsivät yläkerran makuuhuonetta koristamaan - ja nyt siellä on puolestaan vihreä värimaailma. 

Eilen oli pitkästä aikaa kierrellä kirpputoreilla, ja löysin nämä uudet tyynyt; mukava pieni piristysruiske tupaani. Kirpputorilta olen löytänyt myös Anna-Leena Härkösen kirjan Ei kiitos, jota olen tänään flunssan kourissa lueskellut. Hauska ja mukaansa tempaava kirja; voin suositella.
Erilaisia tyynyjä on kiva yhdistellä, ja kun niissä on jokin yhdistävä tekijä, tuloskin on kaunis. Takana oleva mustavalkoinen tyyny on tilaajalahja jonkun sisustuslehden tilaamisesta. Tällä hetkellä minulle tulee vain Divaani ja Glorian koti - muut lehdet, kuten tämän Talo ja Koti -lehden ostan kirpputorilta. Pienistä säästöistä syntyy suuri säästö; varsinkin, kun voin lukea viikossa useammankin lehden!

Yläkerran väritys muuttui vihreäksi uusien tyynyjen myötä. Mukana myös valkoinen ja ruskea tyyny; nämäkin tyynynpäälliset olen saanut tilaajalahjaksi jostain lehdestä... Samankaltainen kuosi yhdistää näitäkin tyynyjä keskenään.

Vanhaa keinutuolia koristaa myös yksi vihreistä tyynyistä. Vihreät tyynyt olen muuten ommellut itse kirpputorilta ostamastani isosta kangaspalasta; näin sain todella halvat koristetyynyt; kaupoissa ne maksavat mielestäni monesti aivan liian paljon! Toinen vinkki; vanhat nukkumiseen ostetut tyynyt voi käyttää myöhemmin koristetyynyjen sisällä; pelkät koristetyynytkin ilman päällisiä kun maksavat varsin paljon.
 Olen katsonut aamutelevisiota ja sisustusohjelmia, lukenut kirjaa, kirjoittanut blogia + lukenut muiden blogeja. Mitähän vielä voisin tehdä, jotta pysyisin paikallaan?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti