keskiviikko 9. marraskuuta 2011

Elämänhallintaa = vaatehuone järjestykseen

Eilen oli taas sellainen päivä töissä, ettei vain mikään tuntunut riittävän. Teki niin tai näin, ja aina joku asia jää tekemättä. Olen perfektionisti monessa asiassa, mutta työelämässä vain pakko yrittää hellittää näistä periaatteista - ja eilen piti taas pysähtyä ja miettiä, mikä tässä on tärkeintä. Kävelin työpäivän päätteeksi koiran kanssa pitkän lenkin, ja lenkillä päätin tehdä jotain, jonka voin hallita - siivota vaatehuoneen järjestykseen, heh! Valitettavasti ilta oli jo niin pitkällä, kun pääsin toimeen, etten tainnut saada tätäkään kaaosta hallintaan, mutta räpsäsin kuvan siitä parhaimmasta kohdasta.

Valkoiset villaneuleet pääsivät matkalaukuista hyllyille, ja olivat tarpeen heti aamulla, sillä ensimmäistä kertaa tänä syksynä täällä oli ollut yöllä kunnolla pakkasen puolella! Talvi, oletko tulossa...?! Ihanaa, jos olet.

Osana elämäni hallintaa päätin tehdä töitä tänään kotona, ilman ympäröivää hässäkkää. Nyt olen kahvitauolla yksin, juon vihreää teetä ja syön riisikakkua kera suklaavoin. Ja lopulta; olen onnellinen, että minulla on tätä kaikkea, myös työ, joka toki ottaa - mutta myös antaa paljon. Ja nyt meillä on ainakin astetta siistimpi vaatehuone...!

3 kommenttia:

  1. Järjestys ympärillä antaa voimia, kaaos vie niitä :) Mukavaa ja rauhallista syksyä!

    VastaaPoista
  2. Kivaa on myös se, että on työ, jota voi tehdä kotona :)
    Tai ainakin miusta olisi :)

    VastaaPoista
  3. Olen samaa mieltä miolann! Ja todellakin Sirutuuli; nautin näistä päivistä, kun voi tehdä töitä kotona - ihan yksin :)

    VastaaPoista