torstai 2. kesäkuuta 2011

Ihanat naapurit

Olin lähdössä eilen kauppaan, kun naapurini tuli kukkakimppu käsissään kotiin. Ihastelin hänen pioneitaan, ja pian huomasin, että minä olin kiikuttamassa kahta niistä kotiini! Hänellä oli ollut jotkut kuvaukset, jossa pionit olivat toimineet rekvisiittana, joten sain minäkin osan näistä rekvisiiteistä. Muutama päivä sitten olin soittanut hänelle talkkarin avaamaan oven, joten kai tämä oli kaunis kiitos siitä. 

Naapurit täällä ovat niin erilaisia kuin missä muualla olen asunut. Muutama viikko sitten toinen naapurini ihasteli minun pihakalusteitani ja kyseli, mistä olin ne ostanut. Plantagenista, jonne olin samana päivänä vielä menossa; ja iltapäivällä kiikutin naapurilleni kaupasta samanlaiset kalusteet! Naapurin pappa on puolestaan ottanut pihan vartijan roolin, ja erään kerran kovistellut myös yhtä "kosijaa", joka oli tullut ovelleni koputtelemaan, ja kun en ollut kotona, oli pappa yrmynä ilmoittanut, ettei taida neiti olla tavoitettavissa... Kosija oli kokenut, ettei hänestä tykätty, mutta minä sain kuulla papalta, että ihan hyvin käyttäytyvä nuori mies kävi ovellasi eilen... No, ei tullut siitä kosijasta miestäni, mutta hauska muisto jäi!

Nyt ollaan hallituksen kanssa kirjoittamassa opusta taloyhtissämme asumisesta, jossa tavoitteena on tuoda vanhan talon ominaisuuksia esille - ja miten niiden kanssa toimia. Voisi lisätä tähän opukseen vielä yhden luvun; Naapurit ovat täällä erilaisia kuin muualla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti